Selasa, 10 November 2015

Yoga, Sakit Belakang Percuma untuk Kehidupan yang Lebih Baik

Yoga, Sakit Belakang Percuma untuk Kehidupan yang Lebih Baik

Sakit di paha belakang, kaki yang lebih rendah dan kaki, dan pendek, sakit menikam di belakang yang lebih rendah, yang mempunyai semua gejala-gejala ini bermakna satu perkara, anda mungkin mengalami Sciatica. Sciatica dialami oleh banyak pihak sebagai kesakitan sepanjang saraf sciatic, bermula dari bahagian punggung ke belakang kaki. Gejala mungkin termasuk rasa pedih untuk kebas kesakitan pada sakrum, sebahagian daripada tulang belakang dihubungkan dengan pelvis.

Lutut dan belakang sakit seperti Sciatica boleh diubati melalui gabungan ubat-ubatan, senaman dan gaya hidup sihat. Untuk sakit belakang yang teruk, pembedahan adalah perlu. Selama bertahun-tahun, orang telah merancangkan cara mereka sendiri untuk mencegah atau menyembuhkan kembali penyakit, berbasikal, angkat berat, ski dan berjalan, untuk menamakan beberapa. Ini rutin membantu dalam pembangunan kumpulan otot tertentu, tetapi mereka memberi tumpuan hanya pada kawasan kecil dari tubuh, dengan itu, mereka tidak membantu dalam mengekalkan postur yang sihat. Pada yang lain tangan, Pilates, menari, berenang dan Yoga adalah rejimen senaman yang membolehkan badan untuk bersenam otot-otot di dada, perut dan belakang. Dengan bersenam kumpulan otot teras, seluruh badan diperkukuhkan.

Yoga, satu bentuk yang sederhana senaman, dipercayai menjadi satu pencegahan berguna terhadap sakit belakang. Apabila dilakukan setiap hari dan dengan betul, ia juga boleh melegakan kesakitan orang-orang yang sudah mengalami Sciatica dan lain-lain penyakit kembali. Juga, pakar-pakar bersetuju bahawa Yoga adalah berguna untuk diagnosis awal penyakit serius seperti Osteoporosis dan herniated cakera. Pemulihan dan pencegahan penyakit-penyakit ini juga boleh dicapai melalui Yoga. Menimbulkan dalam melaksanakan nada Yoga otot, mengakibatkan kepada postur badan bertambah baik. Di samping itu, latihan bernafas dalam Yoga menggalakkan irama yang lebih baik antara badan dan minda, kerana ia meningkatkan aliran oksigen ke otak.

Yoga juga mencadangkan program tertentu dikenali sebagai Gaya Hidup Yogic itu. Di bawah program ini, pengamal Yoga perlu mengekalkan diet yang sihat dan mengelakkan merokok. Dengan Gaya Hidup Yogic, digabungkan dengan latihan pernafasan dan postur Yoga, sciatica, dan lain-lain bentuk belakang dan lutut sakit, boleh dielakkan atau dirawat. Walaupun orang-orang yang serius juga boleh dicegah dengan Yoga, hanya pastikan bahawa ia diselia oleh seorang pakar, dan disyorkan oleh doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar