Selasa, 10 November 2015

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Burdock Greater ialah dua tahun sekali yang semakin meningkat kepada ketinggian 80-180 sentimeter. Herba ini mempunyai tebal, berair dan bercabang akar. Batang bercabang dilindungi dengan bulu. Violet bunga cerah disusun dalam kemekaran komposit dengan diameter 3-3,5 sentimeter. Daun yang meliputi yang sempit dan linear. Bunga herba pada Julai dan Ogos. Buah-buahan yang berlainan warna memanjang dan ditutup dengan rambut sengit.

Burdock lebih besar boleh didapati di kawasan rumpai, tepi jalan dan padang berhampiran. Herba ini ditanam di Perancis, China, Jepun dan Amerika Syarikat. Anda perlu mengumpul akar dan daun. Daun harus dikumpulkan pada bulan Jun dan Julai dengan mengurangkan 10-15 sentimeter puncak panjang. Akar harus dikumpulkan pada akhir tumbuh-tumbuhan di musim luruh tahun pertama atau pada awal musim bunga tahun kedua.

Struktur daun burdock lebih besar dan akar juga disiasat. Mereka mengandungi terpenoid, triterpenes, taraksasterol, asid palmitik, asid askorbik (dalam daun), lactone, bahan-bahan mucilaginous, gula dan lain-lain bahan biologi aktif. Akar, di samping itu, mengandungi minyak pati, inulin (sehingga 45 peratus) dan protein (kira-kira 12 peratus). Daun, di samping itu, juga mengandungi flavonoid.
Herba ini mempunyai tindakan diuretik. Di samping itu, ia merangsang selera makan, meningkatkan metabolisme dan menyembuhkan kulit.
Inulin bertanggungjawab untuk pengumpulan peningkatan glikogen dalam hati, rangsangan aktiviti menapai proteolitik, dan juga, pengeluaran bertambah baik insulin dalam pankreas.
Pemulihan diperbuat daripada peningkatan loji diuresis dan berpeluh. Selain itu, mereka sedikit merangsang rembesan hempedu. Herba ini terbukti untuk merangsang selera makan dan meningkatkan pertukaran bahan-bahan mineral. Burdock lebih besar digunakan untuk membuat merebus, infusi, ekstrak cecair dan berwarna. Dalam usaha untuk membuat infusi atau merebus, anda perlu tanamkan satu sudu herba dengan segelas air mendidih. Minum 500 mililiter merebus dalam masa sehari dalam tiga bahagian yang sama. Ekstrak cecair (bahagian 1: 1 dengan etanol pada 25 peratus kepekatan) hendaklah digunakan 3 kali sehari. Satu dos perlu 2-8 mililiter ubat. Anda perlu mengambil 8-12 mililiter berwarna (kadar 01:10 dengan etanol pada 45 peratus kepekatan) 3 kali sehari.
Daun mempunyai aktiviti bakteria. Pemulihan diperbuat daripada daun burdock lebih besar terutamanya dinasihatkan dalam kes kekurangan psychogenic selera makan, cystitis, ruam kulit dan ekzema, terutamanya, semasa fasa kering dan desquamation.
Ubat burdock lebih besar digunakan untuk merawat penyakit buah pinggang, gastrik, penyakit pundi kencing, batu karang, penyakit ulser, gangguan metabolik, gout dan sakit sendi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar