Selasa, 10 November 2015

Rawatan terbaik berlebihan Berpeluh Panduan

Rawatan terbaik berlebihan Berpeluh Panduan

Rawatan yang terbaik untuk peluh berlebihan tidak selalunya cara kimia. Terdapat alternatif semula jadi yang sama seperti berkuasa, tetapi tidak akan membahayakan badan kita dengan toksin jahat. Dengan beberapa akal dan bantuan dari alam semula jadi, anda boleh menjadi peluh percuma dalam masa beberapa hari. Saya juga akan bercakap tentang panduan mengubati berpeluh semula jadi yang saya telah digunakan untuk menghilangkan masalah peluh berlebihan saya.

Berpeluh adalah satu perkara yang semula jadi dan sangat perlu untuk dilakukan. Ia menghilangkan banyak toksin yang tidak diingini dalam badan kita dan membantu untuk mengekalkan suhu teras kami ke bawah. Anda tidak mempunyai peluh berlebihan jika anda berpeluh di bawah lengan anda atau pada dahi anda atau di bahagian belakang leher anda. Peluh berlebihan jika anda sentiasa bermandikan terutama pada kedua telapak tangan anda dan di bawah kaki anda. Keadaan anda kemudian perlu dipanggil hiperhidrosis.

Hiperhidrosis bermakna mempunyai reseptor saraf terlalu aktif yang terletak di sekitar kelenjar peluh dalam badan anda. Punca sebenar masih tidak difahami sepenuhnya, tetapi apa yang telah dipastikan adalah bahawa ia adalah keturunan. Berita baik adalah bahawa ia boleh diurus tanpa perlu mengambil jalan keluar dengan dadah. Ada tiga perkara yang anda mesti sentiasa lakukan. Ini penyejukan badan anda ke bawah, menjaganya agar tetap kering dan melakukan jauh dengan bau peluh.

Jika anda tinggal di kawasan yang panas, maka satu-satunya cara untuk menyejukkan badan anda ke bawah adalah untuk mempunyai penghawa dingin. Anda juga perlu minum air yang banyak setiap hari yang akan mengisi badan anda dari kehilangan air melalui perpeluhan. Menahan diri daripada alkohol dan kafein kerana ini akan mempercepatkan kadar darah anda dan akan membuat anda berpeluh lebih.

Minum bijaksana dalam bentuk teh. Sage adalah herba yang dikatakan mempunyai sifat-sifat indah yang boleh membantu memperlahankan kadar berpeluh. Tumbuh anda sendiri supaya anda boleh membuat campuran teh anda setiap hari, atau membeli siap teh sage di pasar raya tempatan anda.

Antiperspirants kimia dipertingkatkan tidak akan menjadi apa-apa yang baik untuk anda. Toksin direndam dengan cepat dan boleh membuat anda berpeluh lebih. Gunakan antiperspirants organik yang mempunyai peluh-mengurangkan sebatian solek mereka, seperti kayu manis, kayu putih, bunga cengkih atau minyak rosemary.

Makanan segera, makanan panas dan pedas dan terlalu banyak makanan bergula akan mempercepatkan kadar denyutan jantung dan membuat anda berpeluh lebih, jadi menjauhkan diri daripada mereka. Anda perlu mempunyai pendekatan yang menyeluruh ketika mencari rawatan untuk peluh berlebihan. Diet, senaman, campuran herba dan gaya hidup yang tenang semua akan menyumbang secara positif dan merupakan rawatan yang terbaik untuk peluh berlebihan. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah peluh penyingkiran panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar