Selasa, 10 November 2015

Southern Blue Gum - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Southern Blue Gum - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan gusi biru selatan. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan mudah tentang cara menggunakan daun kayu putih ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti, penyakit kulit dan keradangan, membarah luka, radang saluran pernafasan, batuk, laryngitis, tracheitis dan bronkitis.

Gusi biru Selatan adalah tumbuhan yang berasal dari Australia, Tasmania dan New Zealand. Walau bagaimanapun, ia ditanam secara meluas di seluruh dunia selagi keadaan iklim yang sesuai. Anda perlu mengumpul daun pokok itu. Daun tua boleh diambil semasa sepanjang tahun ini, tetapi daun baru biasanya dikumpul pada musim luruh (Oktober, November). Tangan mengambil daun dan udara kering mereka pada suhu bilik. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan, serta, selagi suhu tidak melebihi 40 darjah Celsius.

Daun mengandungi sehingga 4.5 peratus minyak pati kaya dengan cineole. Selain itu, mereka juga mengandungi tannin, asid organik, bahan-bahan pahit dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Kilang itu mempunyai kualiti antiseptik, anodyne dan ekspektoran.
The ramuan yang diperbuat daripada daun dan minyak pati dimaksudkan untuk pewangi untuk merawat keradangan saluran pernafasan, batuk, laryngitis, tracheitis dan bronkitis.
Tanamkan 2 sudu besar daun dengan segelas air dan rebus berwarna. Gunakan merebus untuk mencuci kawasan yang buruk dan untuk memampatkan dalam kes penyakit kulit, keradangan dan membarah luka.
Ada yang sensitif kepada minyak kayu putih penting. Jika anda adalah antara orang-orang, anda perlu menggunakan tidak minyak pati, dan tidak juga daun pokok itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar