Selasa, 10 November 2015

Apa yang menyebabkan lingkaran gelap di bawah mata? Ia mungkin akan mengejutkan anda!

Apa yang menyebabkan lingkaran gelap di bawah mata? Ia mungkin akan mengejutkan anda!

Terdapat sangat banyak sebab-sebab apa yang menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata. Sesetengah orang menghabiskan sejumlah besar wang pada cuba untuk menghilangkan daripada mereka. Dan ia tidak adil, tetapi beberapa orang seolah-olah mengalami lebih daripada yang lain. Berikut adalah semua sebab yang biasa:

Penuaan
Keletihan
Kesihatan yang kurang baik
Genetik
Kehamilan
Haid
Merokok
Kebimbangan dan tekanan
Kehilangan berat badan
Ini sebahagian daripada banyak sebab-sebab apa yang menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata.

Apa yang boleh dilakukan untuk mencegah atau menyembuhkan mereka?

Beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk menghalang mereka berlaku di tempat pertama adalah akal cukup banyak. Jangan merokok, menjaga berat badan yang konsisten dan dalam julat yang sihat, dan cuba untuk mendapatkan tidur yang cukup. Walau bagaimanapun, sebahagian daripada sebab-sebab lain tidak begitu mudah untuk mengelakkan di tempat pertama. Kehamilan, kesihatan yang kurang baik dan penuaan, sebagai contoh utama.

Jadi apa yang anda perlu lakukan adalah untuk membantu merawat mereka apabila mereka berada di sana. Terdapat banyak ubat semula jadi yang akan membantu mengurangkan penampilan seperti:

Urut
Minyak badam
Beg teh diletakkan di atas kelopak mata ditutup
Krim buasir - ini akan menegangkan kulit di sekitar mata
Timun diletakkan di atas kelopak mata tertutup
Ini semua adalah kaedah semula jadi begitu juga selamat untuk sesiapa sahaja untuk digunakan. Ramai orang menggunakan jenis tertentu membentuk atau mata pensel untuk menyembunyikan mereka, dan ini boleh menjadi amat berkesan. Anda juga akan mendapati krim mata banyak dan ramuan untuk dijual di farmasi dan kedai ubat, khusus untuk tujuan ini. Anda boleh mencari banyak prosedur perubatan untuk mengurangkan kemunculan mereka, walaupun ini adalah langkah yang lebih drastik. Malangnya beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan, tetapi anda boleh mengambil langkah-langkah untuk mengurangkan kesan-kesan apa yang menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar