Selasa, 10 November 2015

Berhenti Merokok Dengan Magic?

Berhenti Merokok Dengan Magic?

Telah dikatakan oleh beberapa profesional perubatan bahawa teknik seperti akupunktur dan kerja akutekanan berdasarkan ajaib atau hipnosis seperti prinsip. Mereka menyatakan bahawa teknik ini suspek yang terbaik dan jika mereka bekerja lebih minimum ia adalah semua dalam minda individu. Memandangkan pernyataan ini harus seseorang mempertimbangkan pendekatan itu untuk berhenti merokok?

Bagaimana seseorang boleh tahu jika terapi alternatif seperti benar-benar bekerja. Akupunktur telah wujud kira-kira 5,000 tahun. Yang dalam dan dengan sendirinya tidak membuktikan keberkesanan, namun saya tidak tahu satu lagi teknik yang lalu. Kajian dan penyelidikan klinikal dipenuhi menyokong keberkesanan akupunktur. Prinsip-prinsip di mana teknik ini kerja-kerja adalah sukar cukup untuk memahami. Satu percubaan dalam memudahkan apa-apa penjelasan juga satu cabaran. Konsep asas di mana teknik seperti akupunktur dan akutekanan dibina termasuk pemahaman bahawa terdapat satu tenaga sejagat, yang dipanggil "Chi". Tenaga ini di mana-mana termasuk di dalam badan kita. Ia dianjurkan ke dalam saluran yang dipanggil meridian. Ketidakseimbangan dalam tenaga ini dan saluran boleh menyebabkan apa-apa syarat atau penyakit. Ia adalah dari tekanan kita terdedah kepada seluruh kehidupan kita yang boleh menyebabkan ketidakseimbangan Chi ini. Terdapat mata sepanjang meridian yang boleh dirangsang secara individu atau dalam gabungan untuk mewujudkan keseimbangan dan meningkatkan gejala, penyakit dan penyakit.

Kerana itu sebahagian profesional perubatan adalah skeptis. Mari kita hadapi itu, mereka hanya tidak faham. Fikiran mereka penuh dengan maklumat yang mereka belajar di sekolah perubatan. Seorang individu perlu menghabiskan tahun belajar atau hanya beriman kepada pendekatan yang orang telah dipercayai untuk kira-kira 5,000 tahun. Jika seseorang mahu berhenti merokok dan telah mencuba hampir semua yang lain kemudian akupunktur dan akutekanan hanya mungkin menjadi penyelesaian yang ajaib.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar