Selasa, 10 November 2015

Kembung perut Cure - Paling Berkesan dan Rawatan Tetap Asli

Kembung perut Cure - Paling Berkesan dan Rawatan Tetap Asli

Kembung perut boleh memulakan banyak masalah kesihatan yang lain selain dari rasa malu sosial, namun ada banyak ubat yang boleh memberikan rawatan yang paling berkesan dan kekal kepada masalah ini jika disokong oleh tabiat yang baik dan sihat. Kembung perut adalah gas yang dihasilkan semasa proses penghadaman dan terutamanya oleh yis simbiotik dan bakteria di dalam saluran gastrousus, bakteria ini juga dikenali sebagai bakteria baik rosak makanan yang paling kompleks dan dalam proses menghasilkan gas yang diluluskan oleh badan dalam bentuk kentut melalui rektum. Pembentukan lebihan gas menyebabkan kembung di mana perut diregangkan dengan gas untuk menimbulkan keresahan dan mungkin lebih loya.

Salah satu faktor utama yang menyebabkan kembung perut adalah aerophageal yang bermaksud orang cenderung untuk menelan banyak udara sama ada bersama-sama dengan makanan atau tabiat; udara ini mengalir ke dalam usus dan keluar sebagai kentut a. Toleransi terhadap jenis makanan tertentu menyebabkan kembung perut pada sesetengah orang. Sesetengah jenis makanan yang terkenal dengan gas mereka menggalakkan sifat seperti kacang, kubis dan kubis bunga. Apabila makanan yang mengandungi sulfur dipecahkan dalam usus ia membentuk angin berbau. Sembelit, masalah pencernaan, buang air besar tidak teratur, sindrom usus beberapa sebab-sebab kembung perut.

Kembung perut boleh diubati dengan menggunakan herba yang biasa digunakan dan rempah boleh didapati di hampir setiap dapur; salah satu rawatan yang paling berkesan adalah dengan mencampurkan setengah sudu teh halia dan mencubit setiap asafetida dan garam batu dalam secawan air suam. Minum campuran ini boleh menyembuhkan masalah kembung perut. Satu lagi ubat yang sangat berkesan untuk mengubati kembung perut boleh dibuat dan disimpan untuk penggunaan yang teratur; ia dibuat dengan mencampurkan halia kering, biji buah pelaga hijau dan lada, dalam kuantiti yang sama, dan pengisaran untuk membentuk serbuk. Ini setengah sudu teh serbuk dalam kuantiti yang boleh dicampur dengan secawan air dan diambil sebelum makan, ini membantu dalam memperbaiki sistem penghadaman untuk mengubati masalah kembung perut.

Peppermint biasanya digunakan untuk menyegarkan mulut selepas makan adalah ubat yang sangat berkesan untuk kembung perut dan minyak pudina telah digunakan sejak masa yang lama untuk menyediakan penyelesaian muktamad kepada masalah ini. Gula-gula pudina selepas makan membantu dalam meningkatkan sistem penghadaman dan melegakan saluran penghadaman; ia mengelakkan kembung dan sakit perut selepas makan. Minyak pudina dengan minyak jinten digunakan dalam pelbagai ubat-ubatan sebagai ubat untuk kembung perut. Menghisap sekeping cengkih selepas makan, mengunyah biji Adas selepas makan dan menggunakan halia dalam makanan dalam bentuk mentah atau dimasak juga membantu dalam menyembuhkan kembung perut dengan berkesan dan selama-lamanya.

Peningkatan pengambilan buah-buahan seperti betik, buah ara, jambu batu, dan pisang membantu dalam menjaga masalah kentut lebihan di bawah kawalan dengan membantu penghadaman. Tidak ramai yang mempunyai tabiat makan yang tidak teratur, seperti rutin menggalakkan kembung perut juga, regularizing makanan dan tidak harus dibiarkan lapar untuk masa yang lama, makan makanan yang lebih kecil dan kerap juga membantu dalam menyembuhkan masalah kembung perut selama-lamanya. Aktiviti fizikal membolehkan organ-organ pencernaan dalam bentuk dan sihat yang akhirnya menghalang kembung perut. Mengunyah makanan dengan baik sebelum menelan, mencukupi jumlah penggunaan air setiap hari dan tidur yang betul adalah faktor-faktor lain yang memberi kesan kepada pembentukan gas semasa penghadaman, mengabaikan tabiat yang baik boleh mengurangkan kesan ubat-ubatan dan seseorang tidak boleh mendapatkan rawatan yang berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar