Selasa, 10 November 2015

Chicory - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Chicory - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Chicory adalah saka dengan akar tebal dan berisi. Susu pahit tumbuhan adalah bertanggungjawab untuk rasa pahit. Chicory mempunyai batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 1-1,5 meter. Bahagian atas batang yang bercabang. Blossoms biasanya biru. Walau bagaimanapun, anda juga mungkin mendapati bunga putih atau merah jambu. Bunga disusun dalam hal berkembang komposit dengan diameter 3-4 sentimeter. Bunga tumbuhan bermula dari Julai hingga September atau Oktober.

Kilang itu boleh didapati di tempat open in hutan, kawasan angin, berhampiran tepi jalan, kereta api dan tepi sungai. Tumbuhan ini ditanam untuk mendapatkan akar dan daun. Akar Cikori digunakan untuk tujuan perubatan di kedua-dua perubatan tradisional dan alternatif. Roots harus dikumpulkan pada musim luruh pada akhir daripada tumbuh-tumbuhan herba (September dan Oktober). Menggali keluar akar, basuh ia di bawah air yang mengalir, mengurangkannya kepada bahagian yang lebih kecil dan matahari sama ada kering atau udara kering pada suhu bilik. Anda boleh ketuhar kering akar pada suhu sehingga 50 darjah Celsius. Akar kering apabila ia mengeluarkan susu. Lebih-lebih lagi, ia perlu memecah masuk ke dalam keping jika anda patah.

Di samping itu, perubatan alternatif menggunakan bunga dan atas tanah bahagian tumbuhan yang dikumpul semasa kemekaran itu. Anda perlu mengumpul hal berkembang komposit hanya jika semua bunga dibuka. Apabila kering bunga, jangan mendedahkan mereka kepada cahaya matahari langsung. Air kering mereka pada suhu bilik atau ketuhar mengeringkan herba pada suhu sehingga 50 darjah Celsius. Puncak tumbuhan yang disediakan dengan cara yang sama.

Akar Cikori mengandungi bahan-bahan pahit, pahit glycoside intibin, gula (sehingga 15 peratus), inulin (sehingga 11 peratus), asid askorbik, metoxycoumarin chichorin, asid organik, phenyl karbol, bahantara lactone, protein, bahan resin dan lain-lain biologi aktif bahan. Blossoms, seterusnya mereka, mengandungi flavonoid, chichorin, asid askorbik dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif, tetapi daun kaya dengan bahan-bahan pahit, pelbagai vitamin dan bahan-bahan mineral, termasuk besi dan silikon.
Kilang itu mempunyai anti-radang, sedatif, antiseptik, anti-sklerotik, diuretik dan harta anodyne. Di samping itu, ia terbukti untuk mengawal selia metabolisme. Bahan-bahan yang pahit herba ini mengandungi memperbaiki penghadaman dan mengurangkan kadar gula dalam darah.
Ubat chicory adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. The ramuan yang diperbuat daripada akar boleh ditambah kepada air mandi untuk merawat kegatalan kulit, ruam dan gout, tetapi daun segar dan jus terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan furunculosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar