Selasa, 10 November 2015

Chicory - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Chicory - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan chicory. Di samping itu, ia menerangkan cara-cara mudah untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai penyakit dan masalah kesihatan.

Satu penyerapan dan merebus diperbuat daripada akar chicory dan puncak yang sepatutnya digunakan untuk menguatkan badan anda, merangsang selera makan, memudahkan rembesan organ-organ pencernaan dan meningkatkan metabolisme. Dalam usaha untuk membuat merebus, tanamkan 2 sudu teh akar pasir atau mendahului dengan 2 gelas air mendidih dan terus mendidih berwarna dalam mandi air selama setengah jam. Jika anda menggunakan puncak herba ini, anda tidak perlu rebus mereka - hanya meninggalkan mereka untuk minuman selama setengah jam dan bukannya mendidih. Selepas itu, tuang merebus dan minum satu pertiga daripada segelas 3 kali sehari 15-30 minit sebelum makan.
Penyerapan diperbuat daripada bunga disediakan oleh penyebatian satu sudu teh herba dengan segelas air mendidih. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama setengah jam dan minum ½ - ¾ daripada segelas infusi untuk mencegah gangguan jantung dan cemas.
Pemulihan yang diperbuat daripada akar chicory, puncak dan bunga digunakan untuk berurusan dengan penyakit buah pinggang, gastrik, sembelit, penyakit hati, asthenia, kencing manis dan anemia.
Akar chicory panggang digunakan untuk menghasilkan tumpang kopi yang digalakkan untuk orang yang mengalami tekanan darah tinggi. Salad chicory diperbuat daripada daun ditanam dalam gelap termasuk dalam diet seimbang untuk orang-orang dengan gangguan metabolisme (misalnya, pesakit kencing manis). Bahan-bahan aktif yang mengandungi puncak digunakan dalam pengeluaran minuman ringan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar