Selasa, 10 November 2015

Adakah Perubatan Alternatif Kerja?

Adakah Perubatan Alternatif Kerja?

Sebagai sebuah masyarakat kita telah menjadi sangat cepat untuk pop pil untuk apa sahaja yang merunsingkan kita. A Tylenol untuk sakit kepala, yang Tums asid pencernaan dan Valium untuk menenangkan saraf. Senarai ini berjalan dan terus. Bagi mereka yang bosan dengan beralih kepada bahan kimia dan orang-orang yang takut apa yang berpanjangan kepada bahan kimia ini boleh lakukan, terdapat alternatif. Banyak herba dan kaedah yang digunakan tarikh perubatan alternatif sejak beribu-ribu tahun dan telah terbukti selamat dan berkesan.

Pergerakan untuk mencari rawatan alternatif telah berkembang daripada rasa tidak puas hati yang semakin meningkat dengan perubatan konvensional. Dalam industri kesihatan hari ini, ia sering kelihatan kira-kira wang. Doktor tergesa-gesa melalui melihat pesakit dan sering memerintahkan ujian yang tidak perlu hanya untuk meningkatkan bil mereka. Syarikat insurans telah meletakkan memerah pada ramai doktor dan mereka menjadi lebih berminat dalam jumlah daripada kualiti. Ia adalah lebih mudah untuk menulis preskripsi untuk gejala pesakit dan bukan cuba untuk mendapatkan sekurang-punca apa yang menghasilkan masalah.

Perubatan Alternatif memandang perkara yang sedikit berbeza. Kebanyakan jenis perubatan alternatif mengambil pendekatan holistik dan mempertimbangkan pesakit kesihatan fizikal dan mental untuk mendapatkan idea yang lebih baik dari apa yang sebenarnya berlaku. Rawatan akan terdiri daripada pelbagai herba dan vitamin untuk terapi urut dan akupunktur. Walaupun tidak diterima oleh perubatan konvensional terdapat semakin banyak pakar-pakar perubatan yang kini mempertimbangkan banyak rawatan ini sebagai satu bentuk perubatan sampingan untuk bekerja di sepanjang sisi kaedah yang lebih tradisional.

Sebagai contoh, terapi urut yang digunakan untuk membantu pesakit kanser menangani kebimbangan yang datang dengan diagnosis. Akupunktur telah ditunjukkan untuk membantu dengan gejala loya bahawa kadang-kadang mengiringi kemoterapi. Doktor juga mungkin mencadangkan bahawa pesakit melawan salah satu daripada beberapa penyakit mula mengambil vitamin untuk memerangi keletihan yang boleh datang dengan sakit. Jenis alternatif ubat yang berkesan dan sebagai ramai orang yang bertanggungjawab menjaga kesejahteraan mereka sendiri, mereka kini beralih kepada kaedah ini untuk meningkatkan kesihatan mereka secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar