Selasa, 10 November 2015

Faedah penyahmampatan tulang belakang

Faedah penyahmampatan tulang belakang

Adakah anda tahu bahawa lebih kurang 40% daripada orang yang telah menjalani pembedahan belakang tidak mendapat kelegaan daripada sakit mereka, walaupun satu tahun selepas pembedahan? Jika anda mengalami sakit belakang dan doktor anda menasihatkan rawatan pembedahan, memberi penyahmampatan tulang belakang di Dallas cuba sebelum menjalani pembedahan boleh menyebabkan pelepasan tetap anda cari, tanpa pergi di bawah pisau. Diluluskan oleh FDA bagi penyakit belakang yang lebih rendah, terapi penyahmampatan adalah prosedur maju yang berjaya merawat cakera herniated dan membonjol. Pesakit boleh meneruskan kehidupan normal mereka dalam masa yang lebih kurang berbanding dengan lain-lain jenis rawatan. Individu yang mengalami obesiti, osteoporosis atau saraf masalah, dan juga wanita hamil tidak digalakkan terapi ini.

Penyahmampatan tulang belakang di Dallas: Prosedur

Prosedur penyahmampatan tulang belakang di Dallas melibatkan dikendalikan komputer penyahmampatan tulang belakang meja di mana pembohongan pesakit. Pengamal kemudian terbentang kawasan yang terjejas, dengan tujuan untuk melepaskan tekanan pada sendi tulang belakang, cakera dan saraf. Prosedur ini membangunkan tekanan negatif dalam kawasan yang terjejas. Cakera mendapat kelegaan daripada tekanan yang diperlukan untuk menyembuhkan kerana prosedur ini menggalakkan perpindahan percuma nutrien, seperti oksigen dan air. Cakera beralih kembali ke kedudukan dasarnya. Pesakit mendapat kelegaan daripada sakit dan kerengsaan yang berlaku kerana cakera membonjol.

Penyahmampatan tulang belakang di Dallas: Rawatan Tempoh

Tempoh penyahmampatan tulang belakang di Dallas pilihan dari pesakit kepada pesakit disebabkan oleh faktor-faktor berikut:

* Keadaan kesihatan keseluruhan

* Usia

* Intensiti kecederaan

* Sakit di cakera herniated

Biasanya, sesi berlangsung kurang dari 30 minit dan seluruh rawatan selesai pada kira-kira 18 hingga 20 sesi. Pesakit mula rasa keberkesanan terapi yang tepat selepas sesi pertama dan mendapati tanda-tanda mereka menghilang dengan setiap sesi berikutnya. Pesakit yang mengalami keadaan yang sangat kritikal dinasihatkan sesi sekala untuk menghapuskan kemungkinan berulang.

Terapi penyahmampatan tunjang mempunyai banyak kelebihan berbanding rawatan pembedahan. Sebagai contoh,

* Ia bukan sahaja menyakitkan tetapi juga jauh lebih selamat daripada pembedahan.

* Ia mempunyai kesan sampingan yang lebih sedikit manakala pembedahan boleh dan tidak mempunyai beberapa besar.

* Ia kos kurang daripada rawatan pembedahan, dalam bentuk wang dan masa pemulihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar