Selasa, 10 November 2015

Tenaga Penyembuhan Power Perubatan Asli

Tenaga Penyembuhan Power Perubatan Asli

Perubatan semula jadi adalah satu sistem yang menggunakan pelbagai amalan penjagaan kesihatan terapeutik atau pencegahan seperti homeopati, naturopati, kiropraktik, dan ubat-ubatan herba. Perubatan Alternatif juga dikenali sebagai ubat tradisional, naturopathic, semula jadi atau holistik. Penyokong perubatan alternatif tidak menyangkal kesahihan penemuan dalam dan kegunaan praktikal perubatan konvensional, tetapi hanya cuba untuk meletakkan beberapa perkara dalam perspektif. Oleh kerana minat yang meluas dalam perubatan semula jadi bersama-sama dengan kekecewaan dan kekecewaan dengan perubatan Barat, ramai orang, terutamanya di Amerika Syarikat dan Eropah, di mana perubatan konvensional telah mengambil bertapak dominan, ingin mendapatkan nasihat dan rawatan daripada doktor naturopathic. Pengamal termasuk herba, akupuntur, naturopaths, ahli tulang, dan lain-lain, yang menyokong langkah-langkah kesihatan pencegahan serta mencadangkan makanan yang sihat dan pemakanan tambahan untuk pesakit dan pelanggan mereka. Memandangkan populariti yang semakin meningkat dan keberkesanan rawatan alternatif kesihatan dan produk, disahkan dan pengamal profesional berlesen amalan perubatan itu perlu diberi tempat yang sah dan menghormati mereka dalam masyarakat perubatan. Perubatan semula jadi telah terbukti bukan sahaja selamat, tetapi lebih berkesan daripada perubatan Barat dalam merawat pelbagai penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi, asma dan pelbagai penyakit lain juga

Sejarah Perubatan Asli dan akarnya dapat dikesan sejak beribu-ribu tahun untuk budaya kuno seperti India dan China. Perubatan Ayurveda (E. India) dan Cina, bersama-sama dengan sistem diagnostik dan herba mereka, masih digunakan di negara-negara secara meluas, dan juga di Amerika Syarikat, terutamanya di Eropah, di mana perubatan alternatif dihormati. Ubat herba Cina mempunyai sejarah yang didokumenkan lebih 2500 tahun di China, dan kini digunakan secara meluas oleh pengamal di seluruh dunia. Ia telah diamalkan secara sah di Amerika Syarikat. sejak tahun tujuh puluhan pertengahan oleh akupuntur berlesen. Homeopati adalah juga satu bentuk terkenal perubatan alternatif ditemui pada abad ke-18 oleh doktor Jerman Samuel Hahnemann, tetapi telah hampir dihapuskan di Amerika Syarikat pada akhir abad kesembilan belas oleh Persatuan Perubatan Amerika. Pada tahun 1938, walaupun, Amerika Syarikat Makanan, Dadah dan Kosmetik Akta akhirnya diiktiraf farmakope homeopati sebagai setara undang-undang perubatan allopathic.

Satu lagi bentuk yang lebih kontemporari dan popular perubatan herba, yang dikenali sebagai herba Barat, boleh dikesan kira-kira dua ratus tahun di Amerika. Samuel Thomson, lahir pada 1769, dianggap bapa herba Barat. Beliau mendapati lebih daripada enam puluh tumbuh-tumbuhan perubatan yang berkesan asli yang berbeza dengan ujian klinikal, dan atas dasar penemuan ini, membuat satu teori penyakit dan tindakan ubat botani. Randy Kidu, DVM, Ph.D., menulis di dalam berartikel bertajuk Sejarah Ringkas Perubatan Alternatif:. "Sejarah perubatan herba adalah menarik kerana herba telah menjadi sebahagian daripada diet dan farmasi kami sejak manusia mula berkeliaran bumi bukti Coprophytic (biji dan bahagian tumbuhan yang lain (terdapat dalam dipelihara pelet tahi) mata kepada penggunaan herba dengan gua. herba Awal diamalkan perdagangan mereka sejak sebelum catatan sejarah di semua bahagian dunia termasuk China, Mesir, Yunani, Rom, Afrika, England, Amerika , dan Eropah. Banyak herba juga disebut dalam Alkitab. Hari ini, berdasarkan nombor semata-mata orang yang menggunakan salah satu bentuk perubatan herba atau yang lain, ia tetap ubat yang paling banyak digunakan di seluruh dunia. "

Dua puluh lima ratus tahun selepas kedatangan perubatan allopathic, perubatan moden masih bergelut dengan idea bahawa ubat herba boleh menjadi satu rawatan berkesan, dan bukan hanya perdukunan, walaupun beribu-ribu tahun sejarah bertulis telah membuktikan keberkesanannya. Model baru pemahaman dalam bidang perubatan perlu dimasukkan ke dalam model allopathic yang sedia ada. Kerana populariti yang semakin meningkat dan keberkesanan ubat-ubatan semula jadi, pengamal mungkin akhirnya akan diberikan tempat berhak mereka dalam masyarakat perubatan. Pemerbadanan amalan perubatan semula jadi ke dalam model yang sedia ada perubatan Barat konvensional, termasuk melatih doktor-doktor perubatan yang baru, kini dikenali sebagai Perubatan percuma. Dalam usaha untuk menyelesaikan masalah kesihatan kita, paradigma moden ini untuk rawatan dalam perubatan perlu digalakkan. Ini benar-benar boleh muncul apabila berat sebelah, kepentingan diri sendiri, tamak dan diskriminasi dibuang dan pengetahuan perubatan yang pelbagai adalah digalakkan dan dikongsi, bukan sahaja di antara ahli-ahli sains universiti terlatih dan doktor perubatan, tetapi di kalangan pengamal Perubatan Alternatif, ahli falsafah, metafizik, dan intelek lain masyarakat juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar