Selasa, 10 November 2015

Cara Deal Dengan Berpeluh berlebihan Mudah

Cara Deal Dengan Berpeluh berlebihan Mudah

Hiperhidrosis adalah satu isu yang memalukan yang berlaku apabila seseorang perspires lebih daripada yang diperlukan. Peluh adalah salah satu cara badan mengawal suhu badan. Ketidakselesaan keadaan ini kadang-kadang menghalang orang daripada menjalankan, yang boleh membawa kepada masalah kesihatan. Ia adalah baik untuk memahami bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Saya juga akan membincangkan langkah semula jadi dengan panduan langkah yang saya dapati dalam talian untuk menghilangkan masalah berpeluh saya.

Beberapa penyebab adalah disebabkan oleh genetik, tetapi yang lain adalah gangguan kelenjar, penyakit kronik, jangkitan, kesan sampingan ubat, dll Akhirnya berpeluh dikawal oleh hipotalamus, yang bermaksud masalah yang sering bermakna ada rehat ke bawah di dalam otak dan komunikasi sistem saraf ini . Sering kali, punca sebenar masalah ini tidak pernah ditemui.

Peluh berlebihan boleh dirawat tanpa mengetahui punca ia. Rawatan biasa adalah menggunakan antiperspirants bukannya deodoran. Juga ubat-ubatan yang kadang-kadang ditetapkan yang anticholinergenic.

Cara-cara lain untuk merawat ia kelihatan sedikit berlebihan. Arus elektrik boleh digunakan untuk melambatkan berpeluh. Juga, botulism toksin kadang-kadang disuntik untuk mencegah kelenjar daripada menghasilkan peluh.

Antara rawatan atas membuat ubat semula jadi lebih menarik. Beberapa ubat-ubatan semula jadi bukan sahaja membantu keadaan, tetapi mereka juga membantu menyebabkan ia. Muriaticum Natrum adalah cara yang lebih biasa untuk merawat peluh berlebihan, tetapi ia biasanya dikenali sebagai natrium klorida a. K. A. Rock garam. Apabila peluh adalah lembab dan dingin dan sedalam-dalamnya, biasanya lupulus dicadangkan. Bahan lain adalah Argentum Nitricum, yang sering dinasihatkan bagi mereka yang berpeluh diburukkan lagi kerana kebimbangan. Apabila terdapat juga masalah bau, castoreum adalah rawatan yang disyorkan.

Dengan rawatan yang tersedia, ubat semula jadi seolah-olah menjadi kurang melampau. Dengan ubat homeopati ia adalah perkara biasa bahawa bahan-bahan di atas semua akan digunakan bersama-sama untuk paling berjaya merawat masalah ini. Banyak lagi yang perlu dikaji untuk mencari maklumat lebih lanjut mengenai bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah peluh penyingkiran panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar