Selasa, 10 November 2015

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan burdock besar. Di samping itu, ia menerangkan cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti, psoriasis, luka, ekzema, jerawat, dermatitis, furunculosis, bengkak, membakar, katil sakit dan lain-lain

Herba ini adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Campurkan burdock besar (daun atau akar) dengan puncak berbunga semanggi merah dan bergulung akar dok. Gunakan ubat untuk menangani psoriasis dan penyakit kulit yang lain. Daun segar atau kering boleh digunakan untuk tuam dan memampatkan untuk merawat bisul. Selain itu, anda boleh tanamkan daun dengan air mendidih dan menggunakan infusi untuk kompres. Tanamkan 20 gram daun dan kepala bunga dengan segelas air dan rebus berwarna selama 5 minit. Gunakan merebus untuk memampatkan atau menambah kepada air mandi anda. Ubat burdock lebih besar boleh digunakan untuk menangani seborrhea, psoriasis, gatal, ekzema, dermatitis, jerawat, furunculosis dan kelemumur.
Perubatan Alternatif menggunakan teh bukan sahaja lebih besar burdock, infusi dan merebus, tetapi juga jus segar dan ekstrak perubatan herba dalam minyak. Campurkan 40 gram parut akar segar dengan 100 mililiter minyak sayuran (minyak atau bunga matahari minyak zaitun) dan meninggalkan campuran untuk minuman selama 24 jam. Selepas itu, rebus minyak pada api yang kecil selama 15 minit, tuang dan menggunakannya. Dari segi jus, campuran jus daun baru dengan daun pasir dan menggunakan campuran untuk memampatkan untuk merawat luka, sakit, terbakar, sakit katil dan bengkak. Jus boleh digunakan secara dalaman, dan juga, dengan mencampurkannya dengan madu (bahagian 10: 1). Minum setengah atau satu pertiga daripada segelas jus 3 kali sehari sebelum makan.
Perubatan rakyat menggunakan burdock obat penawar yang lebih besar, juga. Terdapat pelbagai resipi bagaimana untuk membuat obat penawar itu. Dalam usaha untuk membuat obat penawar, alu 50 gram akar segar. Campuran pasta dengan 50 gram lemak babi segar. Resipi lain memberitahu anda untuk memarut 25 gram akar dan 25 gram daun. Tanamkan herba dengan 100 mililiter air dan rebus infusi di atas api kecil selama 20 minit. Selepas itu, campuran pes dengan 100 gram mentega segar.
Kegunaan dalaman ubat burdock lebih besar perlu disertakan dengan diet. Anda perlu mengambil sayur-sayuran dan hidangan susu. Anda harus mengelak daripada mengambil produk salai, ikan, telur, produk jeruk, rempah panas dan produk lemak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar