Selasa, 10 November 2015

Rawatan Home Based Dengan Pemulihan Home

Rawatan Home Based Dengan Pemulihan Home

Rawatan rumah hanyalah sesuatu yang boleh menyembuhkan anda hanya dengan perkara-perkara dan makanan semula jadi yang ada dalam almari dapur kami. Rawatan rumah adalah sejenis terapi pertolongan cemas kepada badan. Sesuatu yang kita semua boleh cuba di rumah dan mendapat keputusan yang baik. Kami hanya boleh lupa doktor untuk beberapa ketika dan percaya dalam kata-kata Nenek tua kita yang memindahkan kita pengetahuan yang mudah untuk membuat rawatan yang selamat untuk beberapa penyakit mudah duduk di dalam premis rumah kami pada bila-bila masa dan tidak perlu mengganggu doktor untuk masalah mudah seperti sejuk, batuk, sakit gastrik.

Ubat rumah untuk cold- biasa

- Minum teh hijau

- Tulsi minum, halia, Elachi, Souf, mulethi dan beberapa titik minyak mustard dalam air masak adalah ubat yang baik untuk selsema.

- Mengambil lada hitam dengan madu

- Besan (tepung gram hitam) dicampur dengan Desi minyak sapi dan menambah beberapa buah-buahan kering dalam itu. Dan menambah susu dan menjadikan ia ke dalam Seera (cecair) dan minum yang sedikit panas membantu untuk melepaskan kesesakan dan penawar tekak sejuk dan sakit.

- Kunyit dalam susu juga merupakan salah satu remedi rumah yang terbaik untuk menyembuhkan demam dan batuk masalah yang berkaitan.

untuk sakit semasa haid:

- Perempuan tidak perlu mengambil ubat tahan sakit terlalu banyak semasa haid seperti yang menghalang aliran darah dan mungkin meninggalkan bengkak dalam rahim. Oleh itu, ubat rumah terbaik sakit di kaki dan belakang dan bahagian bawah abdomen mengambil botol air panas dan meletakkan bahawa dalam bahagian badan di mana diperlukan.
- Sakit adalah menjaga dengan meminum kunyit dalam susu kerana itu adalah panas dan sebaliknya melegakan rahim.
- Ambil til benih dalam jaggery. mendidih jaggery dalam air dan menambah til benih. Merebus ini boleh mengambil panas dan ia membolehkan aliran darah dan siaran kesakitan.
- Mengambil ajwain susu panas atau air juga ubat rumah yang indah.
- Mengambil titis Minyak badam dalam susu juga sangat berguna.
- Satu lagi ubat yang indah mengambil madu dalam susu panas.
- Little rum di air kosong juga sangat berguna untuk mengawal kesakitan.

untuk sakit kepala:

- Mengambil Jalebi dalam susu sejuk
- Air kelapa minum.
- Minum teh dengan gula lebih dalam itu.

untuk kulit Flawless:

- Menggunakan krim susu adalah amalan yang baik untuk mempunyai kulit yang lembut.
- Gosok Laman boleh dibuat dengan menambah tepung jagung, besan dan sedikit lemon dan madu. Ini boleh digunakan sekali seminggu dan ia memastikan kulit segar sepanjang minggu ini.
- Menggunakan pes kunyit, neem dan Tulsi dan daun pudina, membantu untuk melawan jerawat.
- Gunakan minyak Almond pada waktu malam untuk mengelakkan kedutan.
- Meletakkan minyak kelapa pada muka pada waktu malam juga membantu dalam noda pertempuran.
- Meletakkan pes timun, tomato, kentang bercampur-campur dalam krim susu dengan sedikit kunyit juga formula keadilan yang baik.
- Sapukan air, gliserin, lemon meningkat untuk menghilangkan kulit kering dan setengah-setengah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar