Selasa, 10 November 2015

Benign Positional Vertigo Latihan - Apa yang Anda Perlu Tahu

Benign Positional Vertigo Latihan - Apa yang Anda Perlu Tahu

Jika dilakukan dengan betul benign latihan vertigo kedudukan adalah ubat yang berguna untuk gayat. Vertigo adalah salah satu keadaan yang paling biasa perubatan untuk mempengaruhi individu. Ia adalah antara tiga sebab mengapa orang mendapatkan nasihat perubatan. Vertigo sering disalah anggap sebagai takut ketinggian; ia tidak takut ketinggian. Ia juga sering keliru dengan perasaan lightheaded, seperti anda akan pengsan. Walaupun sensasi boleh agak sama, mereka jelas berbeza. Ia lebih mudah boleh menjadi pening. Vertigo ditakrifkan sebagai anda merasa bahawa anda atau persekitaran anda bergerak apabila mereka sebenarnya tidak bergerak. Ia adalah ilusi pergerakan.

Terdapat boleh banyak sebab gayat. Punca yang paling biasa dipanggil vertigo kedudukan benigna (parosimal). Sebab-sebab lain termasuk radang urat saraf vestibular, penyakit Meniere dan migrain vestibular. Radang urat saraf vestibular keradangan saraf yang memainkan peranan dalam berkomunikasi kira untuk otak. Penyakit Meniere masalah dengan cecair di dalam telinga dalam, ia mempunyai banyak gejala-gejala lain dan sangat ciri-ciri dalam pembentangan gayat. Migrain vestibular adalah vertigo yang berkaitan dengan migrain. Terdapat banyak rawatan yang berbeza untuk jenis yang berbeza gayat tetapi untuk vertigo kedudukan benign adalah lebih baik dirawat oleh benign latihan vertigo kedudukan.

Parosimal disebabkan oleh zarah kecil longgar dalam cecair organ keseimbangan telinga dalam. Zarah longgar memberi kesan kepada reseptor keseimbangan yang seterusnya menghantar isyarat yang menyimpang ke otak. Ini menyebabkan persepsi pergerakan tanpa sebarang pergerakan sebenarnya berlaku. Sering kurang dirawat dengan ubat-ubatan, senaman benign vertigo kedudukan paling mudah diperbetulkan dengan latihan benign vertigo kedudukan apabila mereka diajar dengan betul.

Parosimal mempunyai ciri-ciri yang sangat berbeza. Episod gayat adalah ringkas dan dalam terakhir am di bawah 10 saat. Ia akan merasa seperti bilik itu bergerak di sekeliling anda. Loya mungkin atau tidak hadir. Pencetus jenis ini gayat sangat diramalkan dan termasuk pergerakan seperti duduk atau berbaring di atas katil, bergolek di atas katil, membongkok seperti anda mengikat tali kasut anda dan mencari ke atas. Masking gejala dan memberikan rasa palsu pelepasan sering dilakukan dengan ubat-ubatan walaupun pada hakikatnya bahawa pilihan bukan ubat yang lebih selamat wujud dengan benign latihan vertigo kedudukan.

Dadah biasanya diberikan untuk gejala parosimal. Mereka menyediakan rasa palsu relief dengan menyahsensitiviti sistem saraf dan perasaan loya dan gayat. Mereka berbuat apa-apa untuk menetapkan punca vertigo, mereka hanya merawat gejala. Penggunaan benign latihan vertigo kedudukan adalah satu-satunya cara untuk membetulkan punca vertigo ini. Apabila dilakukan dengan betul ia selamat, berkesan dan cepat bertindak. Plus mereka boleh dilakukan dalam keselesaan rumah anda sendiri.

Terdapat cara yang tertentu untuk pergi tentang melakukan senaman gayat. Jika dilakukan dengan betul, seperti yang dilihat banyak kali di internet, mereka boleh melakukan lebih berbahaya daripada baik dan benar-benar berakhir menyebabkan anda lebih banyak masalah. Oleh itu, mengambil masa untuk penyelidikan dan pastikan anda mendapat nasihat dari sumber yang boleh dipercayai dan belajar cara yang betul untuk melakukan senaman benign vertigo kedudukan dan ini akan memastikan peluang terbaik untuk menetapkan vertigo anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar