Selasa, 10 November 2015

Makanan Yang Boleh Menghilangkan Sehingga Bad Bakteria

Makanan Yang Boleh Menghilangkan Sehingga Bad Bakteria

Kebanyakan jenis Bakteria adalah mikroskopik, organisma hidup bersel tunggal yang tersimpan di dalam lapisan perlindungan, biasanya dirujuk sebagai dinding sel. Tembok ini melindunginya daripada kesan yang teruk alam sekitar. Bakteria dapat wujud bersama-sama dengan haiwan lain tanpa menyebabkan kemudaratan kepada tubuh mereka. Ia dikelaskan mengikut bentuk, cara makan dan kesan-kesan yang mereka ada di organisma hidup lain; mereka boleh menjadi berbentuk sfera, rod berbentuk lingkaran, berbahaya dan bakteria membantu. Lebih 99% bakteria yang wujud membantu, mereka hidup dalam usus haiwan, di mana mereka membantu dalam pencernaan makanan.

Bakteria tidak baik biasanya akan hidup di dalam sistem penghadaman, menyebabkan bau mulut yang kadang-kadang sukar untuk menghapuskan. Parsley adalah sayur-sayuran popular dan herba yang membantu dalam pencernaan makanan semasa berlawan bau busuk yang keluar dari mulut. Kebanyakan orang menggunakannya sebagai nafas yang lebih segar dengan mengunyah selepas telah lalu makan dan minum, dan pada masa yang sama mendapat beberapa nutrien daripadanya. Herba ini juga boleh diambil sebagai tonik dengan memerah daun dalam air panas dan meminumnya kerana ia adalah. Herba lain dalam kategori ini termasuk; Ketumbar, Bergamot, Cedar kayu, kayu putih, Rosemary, Spearmint dan tarragon.

Memberus gigi anda dengan kerap, berkumur mencuci mulut dan mempunyai doktor gigi pemeriksaan kesihatan gigi anda akan terbukti menjadi penting untuk kesihatan anda. Walau bagaimanapun, sayur-sayuran, seperti lobak merah dan buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C, epal dan buah-buahan sitrus akan memberi badan anda yang amat diperlukan mineral, vitamin dan serat. Vitamin C juga menghalang pendarahan gusi kerana kesihatan oral yang tidak baik. Pendarahan gusi juga dirujuk sebagai gingivitis, penyakit yang memakan tisu yang menyokong gigi. Mengunyah serat dalam makanan yang saya telah disebutkan di atas akan membantu membuang bakteria plak dijangkiti yang membina di dalam mulut anda.

Membina berterusan sehingga bakteria di dalam mulut menyebabkan nafas berbau. Yogurt bukan komersial, salah satu yang dibuat dengan kurang gula membantu mengurangkan jumlah hidrogen sulfida, plak dan bau busuk di dalam mulut. Selain daripada makanan ini yang mengurangkan jumlah bakteria di dalam mulut, kita boleh menggunakan antibiotik untuk membunuh bakteria yang tidak baik. Membasuh tangan sebelum dan selepas makan, mengelakkan tempat-tempat awam yang tidak bersih dan mengekalkan kebersihan umum membantu untuk membersihkan bakteria jahat. Ia memerlukan ibu bapa untuk mengajar anak-anak kepentingan mengekalkan kebersihan yang baik dan berterusan tabiat penjagaan gigi di sekolah dan di rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar