Selasa, 10 November 2015

Cara Mudah untuk menghilangkan sakit tekak

Cara Mudah untuk menghilangkan sakit tekak

Sebagai pendekatan musim sejuk, kita cenderung untuk menghabiskan lebih banyak masa dalam rumah dengan ramai orang lain. Ini menjadikan mengedarkan penyakit lebih mudah. Bertentangan dengan kepercayaan popular, keakraban ini adalah sebab ramai orang jatuh sakit semasa musim sejuk.

Mempunyai ubat praktikal mudah didapati boleh membuat rasa sakit lebih mudah pada anda, terutamanya jika anda mempunyai keluarga. Selesema dan selesema tidak memandang bulu tidur, dan peluang yang baik itulah apabila gejala pertama akan perasan. Pastikan anda menyimpan stok pada beberapa barangan rumah yang sama ini dapat membantu anda melegakan kesakitan dan kembali kepada tidur.

Ubat yang paling mudah untuk menyediakan adalah sirap batuk dilakukan dengan madu dan lemon. Campurkan bahagian yang sama dan mengambil dengan sudu seperti yang diperlukan. Jus lemon dari botol boleh diterima, walaupun perjanjian sebenar akan menjadi lebih berkesan. Satu tanda-tanda, tidak memberi madu kepada kanak-kanak di bawah dua. Badan-badan mereka tidak dapat mengendalikan.

Berkumur dengan air garam suam juga mudah disediakan. Bahagian yang sukar sebenarnya melakukannya. Kebanyakan kanak-kanak kecil tidak faham konsep itu, tetapi orang dewasa dan kanak-kanak lebih tua harus dapat menggunakan ubat. Hanya menambah satu sudu teh garam ke dalam segelas air suam, kacau untuk membubarkan dan berkumur. Cuba untuk mengelakkan menelan apa-apa, kerana ia boleh menyebabkan loya dan muntah-muntah.

Resipi ini mengambil masa lebih lama untuk menyediakan, tetapi anda boleh membuat banyak dan menyejukkan apa yang anda tidak menggunakan. Anda akan memerlukan kulit kayu manis, bunga cengkih keseluruhan dan seluruh allspice. Reneh ini dalam air sehingga cecair dikurangkan sebanyak separuh, kemudian mengambil auns atau lebih pada satu masa. Jika anda mempunyai diabetes, semak dengan doktor anda sebelum menggunakan kayu manis, dan pastikan anda memeriksa kadar gula anda secara berkala. Ia telah dikenali untuk menggugurkan kandungan gula dalam darah dengan cepat.

Hujung terakhir mungkin memerlukan perjalanan ke kedai vitamin atau makanan kesihatan, kerana mereka tidak adalah perkara-perkara yang biasa disimpan. Licorice, sebaik-baiknya dalam bentuk DGL, boleh kot tekak anda, berhenti kesakitan. Sebab saya mencadangkan DGL adalah yang telah mengurangkan gula di dalamnya, dan adalah lebih selamat untuk pesakit kencing manis untuk digunakan. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, tiada bentuk likuoris adalah selamat.

Bagi mereka yang mempunyai masalah dengan likuoris, akar marshmallow adalah pengganti yang baik. Ia bukan seperti yang kuat, tetapi mempunyai sifat yang sama. Sedar bahawa saya tidak bercakap tentang jenis anda membakar lebih unggun api. Mereka diperbuat daripada sirap jagung, walaupun resipi asal yang terlibat sap akar.

Jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan, ia adalah idea yang baik untuk memeriksa dengan doktor anda sebelum memulakan apa-apa makanan tambahan baru. Jika sakit tekak tahan lebih lama dari seminggu, panggil doc. Jika simptom anda mula untuk menjadi lebih baik, maka menjadi lebih buruk lagi, jangkitan boleh menjadi masalah dan anda mungkin akan memerlukan antibiotik. Beritahu doktor anda dengan mana-mana ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda gunakan supaya anda boleh mengelakkan kesan sampingan dan interaksi herba / dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar