Selasa, 10 November 2015

Apa Isu Kesihatan Adakah Anda Mempunyai Untuk Berurusan Dengan Apabila usia meningkat?

Apa Isu Kesihatan Adakah Anda Mempunyai Untuk Berurusan Dengan Apabila usia meningkat?

Ia akan datang kepada kita semua lambat laun jadi terbaik membiasakan diri dengan idea ...

Kita semua akan menjadi tua, kita semua akan berasa bosan dan kita semua akan mati akhirnya. Ini adalah fakta menyedihkan tetapi asas kehidupan yang kita benar-benar perlu belajar untuk menerima, memahami dan menghargai sebelum kita mencapai akhir. Terdapat banyak perkara-perkara yang berlaku kepada badan apabila kita semakin tua, ada yang lebih jelas daripada yang lain, dan ada berlaku dalam minda dan adalah lebih sukar bagi orang lain untuk difahami. Apabila kita semakin tua terdapat pelbagai isu-isu fizikal yang memberi kesan kepada kebanyakan orang.

Penglihatan

Seperti yang anda mencapai anda pertengahan empat puluhan, anda akan mendapati bahawa otot yang kuasa mata anda akan mendapat letih dan anda akan mendapati ia lebih sukar untuk memberi tumpuan kepada sesuatu. Ini adalah kerana seperti yang anda melihat dari sesuatu yang dekat dengan sesuatu yang jauh dari otot mata anda mesti bekerja keras untuk memberi tumpuan dengan cepat. Ini terutamanya memberi kesan kepada keupayaan anda untuk membaca perkara-perkara menutup jadi anda mungkin perlu menggunakan cermin mata membaca.

Pendengaran

Pendengaran adalah satu lagi otot yang merosot dengan usia. Terdapat dua jenis utama kehilangan yang memberi kesan kepada orang yang lebih tua pendengaran. Ini adalah presbikusis: telah kehilangan yang datang pada perlahan-lahan dan berjalan dalam keluarga pendengaran; dan Tinnitus yang merupakan dering dalam telinga yang boleh disebabkan oleh masalah kesihatan yang lain seperti tekanan darah tinggi atau alahan.

Tekanan darah

Tekanan darah tinggi adalah penyakit yang biasa bagi orang-orang (terutamanya wanita) kerana mereka mendapat berumur kira-kira 60 tahun. Ini berlaku biasanya akibat daripada kemerosotan arteri utama dan kehilangan keanjalan dalam mereka. Gejala termasuk sakit kepala, pening, penglihatan kabur, sakit dada dan loya. Jika dibiarkan tidak dikenal pasti tekanan darah tinggi boleh menjadi kronik dan menyebabkan serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang.

Untuk mengelakkan tekanan darah anda naik terdapat beberapa ubat semula jadi anda boleh gunakan. Koenzim Q10 100mg adalah makanan tambahan yang baik yang boleh membantu hati dan kesejahteraan fizikal secara keseluruhan, tetapi jika anda ingin tahu bagaimana untuk menurunkan tekanan darah secara semulajadi tanpa menggunakan makanan tambahan yang anda harus bertanya doktor atau pakar pemakanan anda untuk beberapa tips hidup sihat.

Artritis

Arthritis adalah radang sendi yang boleh menyebabkan melemahkan bengkak, kesakitan dan kekakuan. Terdapat banyak jenis artritis dengan menjadi osteoartritis yang paling biasa yang boleh disebabkan oleh usia tua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar